Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Arbetade som sjuksköterska! 😮 Gick på Opera och njöt storligen av föreställningen.

Genomdrev du någon stor förändring? För en kort tid levde jag utan socker, jobbigt som f-n. 😮

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ingen av mina nära vänner men flera bekanta. 🙂

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 19:e januari – födelsedag och exmensdag, 23:e januari – en mycket efterlängtad avresa till Thailand samt 10:e augusti – mina fina vänner Kicki & Johans bröllopsdag! 😀

Dog någon som stod dig nära? Nej, tack och lov.

Bästa köpet? Gjort många bra köp; nya köksbordet är en fröjd och soffan – den är helt enkelt magisk. Kaffe-maskinen – så efterlängtad!

I klädväg är det min nya GI (en Shogun), flanellpyjamasen och handledsvärmarna. Allt detta är införskaffat nu i höst så jag misstänker att jag har lite dåligt minne för nog har jag köpt bra saker tidigare också. 😉

Vilka länder besökte du? Thailand!

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag fick ett stipendium! 😀

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Frid i hjärtat och vänner som finns där för mig på riktigt.

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat 

Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat, rackat ned på mig själv och min förmåga, låtit andra ha alldeles för stort inflytande på mitt liv och mina känslor.

Favoritprogram på TV? Ser ytterst lite på TV, hatar reklam och får typ spunk men jag skulle nog säga ”Sherlock” som jag tycker är riktigt bra. Och så har vi sett en massa ”Foyles war” och väntar nu bara på att åttonde säsongen ska släppas på DVD.

Bästa boken du läste i år? Från man till människa av Claes Schmidt/Sara Lund och Vesna Maldaner.

Största musikaliska upptäckten? Opera!

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att jag överlevde och dessutom fick fortsätta på bästa avdelningen.

Din största framgång på det privata planet? Att jag och J lärt oss kommunicera på ett bättre sätt, och så har jag jobbat på mina relationer till andra människor, att sålla bort sådana som bara tar energi utan att ge något tillbaka.

Största misstaget? Oj, vet inte vad det ska vara? Jo… eller nä, vi hoppar denna fråga.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både ock skulle jag tro, det har varit en enorm lättnad att slippa pluggandet men jobbet som sjuksköterska är inte alltid en dans på rosor, ffa om man har de krav på en själv som jag har. Hösten blev tung på det privata planet men nu känns det mycket bättre igen. Känns som jag landat på ett bra ställe, både på jobbet och privat.

Vad spenderade du mest pengar på? Porslin… 😉

Något du önskade dig och fick? En sjuksköterskelegitimation. Och ett fantastiskt underställ från Kari Traa. 😀

Något du önskade dig och inte fick? En kamera

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Var på examenshögtiden på LTU och fick diplom ch stipendium, sedan blev det middag med nära och kära. ❤

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Trygghet i arbetsrollen.

Vad fick dig att må bra? Kramar, varma ord, gläjde i någon annans ögon.

Vem saknade du? Mina vänner, kändes bitvis som att jobbet åt upp mig och min energi.

De bästa nya människorna du träffade? Mina fantastiska arbetskamrater! 

Mest stolt över? Förutom stipendiet och en massa fina ord från patienter så skulle jag nog säga det faktum att jag överlevde uppdraget som värdpar. Så här i efterhand finns det så mycket jag kunde gjort annorlunda men jag är så stolt över Jockes insats på själva festen att det överskuggar mina tillkortakommanden.

Högsta önskan just nu? Kärlek och lycka till hela mänskligheten.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Ha balans mellan jobb och fritid.