Solen fortsätter att lysa över Paris och jag med den. 😀 Idag har vi varit på marknaden i Bastille och handlat färska körsbär och jordgubbar som vi sedan åtnjöt vid Seine, på samma fina ställe som igår. En basker inhandlades oxå på marknaden och tillsammans med den randiga tröjan jag köpte igår kommer jag att se superfransk ut. Måste bara investera i tunna byxor och ballerinor oxå så är looken fullständig. 😉
Efter frunchen begav vi oss till Louvren och bekantade oss med Mona Lisa. En fantastisk upplevelse men alldeles för mkt folk för min smak (men inte med andra mått mätt) så besöket blev kort. Tur att Louvren är vackert på det förslår även på utsidan där luften åtminstone rörde på sig.
Därefter blev det dags för paus på Angelina som tydligen serverar den godaste varma chokladen i hela Paris. Petra beställde en sådan och nog var den god alltid, och dyr! Själv tog jag iste, var galet törstig, och en citronpaj men den snorkiga servitrisen meddelade att den var slut. Hon var så otrevlig att jag bestämde mig för att inte beställa något annat så jag fick allt vackert nöja mig med teet men det var gott så jag ska inte klaga. 😉
La Fayette besöktes idag, ett fint varuhus med kläder lika dyra som en månadshyra eller mera. Det fanns billigare oxå, det mesta riktigt fint men det enda som inhandlades där var ett Asterix-album på franska. 🙂
Middagen intogs på No problemo nära Sacre coeur och bestod av Magret du canard (and) och ett glas vitt – supergott! Innan hemgång hann vi med en sväng runt Basilikan och den är så vacker i nattmörkret. Önskar jag kunde ta en bra bild på det men hur bra kamera jag än har (tack för lånet Vickan) så har jag inte lyckats.
Nu väntar sängen och morgondagens äventyr! 🙂
Natti natti!

