Och idag har vi mest tagit det lugnt. Inget rännande på affärer eller museer eller nåt av det hållet utan istället har vi suttit vid Seine eller i Jardin du Carrousel och njutit av solen och livet. 😀
Åt frukost på ett ställe på Ile de la Cité och upptäckte då av en slump att vi var precis bredvid Shakespeare and Co – en helt underbar liten bokhandel/antikvitethandel som genast fick sig ett besök. Dagens höjdpunkt tillsammans med 3-rättersmiddagen på La Maison Rose vid Sacre Coeur. 😀
Idag var det Befrielsedagen som firades av fransmännen med röd dag och någon slags demonstration som var av det fredligare slaget. Det var helt galet mycket poliser och ”gendarmer” där och jag kan inte låta bli att fundera över vad de väntat sig för sammandrabbningar? Hur som var det då väldigt lugnt när vi var där…
Vädret var något sämre idag, med mer moln än de övriga dagarna tillsammans men solen lyste tillräckligt mycket ändå. Tillräckligt för att jag skulle bränna mig… 😮
Nu börjar jag sakna J alldeles för mycket och trots helt fantastiska dagar här i Paris ser jag faktiskt fram emot att få komma hem till honom och vår lägenhet. :-*

