Mams har så länge som jag kan minnas haft färg på tånaglarna, åtminstone på somrarna, och jag tycker att det är så fint. Det piggar upp annars så trista fötter och nu när jag väl börjat måla dem har jag svårt att vara utan. För att citera en välkänd Maria ”jag känner mig rädd, naken, exposed…” fast för mig handlar det om nagellack och inte läppstift. 😉 Och riktigt så illa är det inte heller men det känns konstigt att titta ner på fötterna när jag är utan.

Just nu är det färgen Sugar Rose från Isadora som gäller, härligt chockrosa som gör sig ännu bättre när fötterna fått lite färg. 🙂

På tal om mams så pratade jag med henne igår, hon har drabbats av den där j-la Cryptosporidium-parasiten så det känns extra angeläget att prata med henne ofta så jag kan hålla lite koll på symtomen och så. Jobbigt att inte vara nära och kunna pyssla om men så länge jag bor här så får det bli telefonrådgivning istället. Inte för att det hjälper henne att handla, ta hand om hushållet eller bara i största allmänhet ta hand om henne… 😦 Mamma – jag finns med dig i tanken i varje fall! 🙂

Och på tal om Cryptosporidium läser jag nu i Norran att man hittat ett läckande avlopp som kanske kanske kanske är orsaken. Hoppas… Noterar för övrigt att Norran har en hel avdelning för parasiten som är döpt till just ”Parasiten”, den hamnar till och med före Sporten och det är ju nästan lite stort… 😉

