Fick  en smaskig chokladmedalj av söte systersonen Oskar med motiveringen modigast av alla feigsar för att jag vågat åka så många otäcka attraktioner på Liseberg. Om jag var stolt när jag åkt Atmosfear, Kanonen och Balder så är det inget mot för vad jag kände just då, när jag fick medaljen, och med dem orden… 😀

Borta bra men hemma bäst säger man ju och visst är det skönt att vara hemma, sova i egen säng och vara bland sina egna grejer men jag kan ändå inte låta bli att sakna det jag precis lämnat – min underbart kramgoa syster med familj, god, hemlagad mat, prat, film, shopping med shoppingsuget sällskap… ♥

Jockemon förvånade mig med att vilja springa Grisans 5:a idag efter jobbet och jag var inte sen på att nappa. Efter en välbehövlig PN förstås. Måste säga att jag blev riktigt imponerad av min sambo, för att han fixade den bergochdalbanan utan att gå en ändå gång. 🙂 Det gick visserligen inte fort, jag sprang ifrån honom några gånger, men han tuffade på hela tiden och visade att om viljan finns så klarar man det mesta. Eftersom han var så duktig så gav jag honom en utmaning som enligt honom själv är för lätt men mål ska ju vara nåbara så jag vidhåller vid min utmaning som ger honom en middag på Järnspisen om han springer 5 mil innan sista juli. Om han håller 5 km, två gånger i veckan bör det inte vara något problem… 😉

