smakar gott trots värmen. Och det måste nog sägas vara det första positiva så här en morgon som kunde startat bättre.

Sov dåligt, värmen naturligtvis, drömde bara om att byta byta blöjor, tömma uribags och att jag glömt ge någon medicin (av drömmens art att dömma kan man nog gissa att jag känner mig lite stressad…). Typiskt okul. Och så ringer mobilen från dolt nummer kl 07:05 – jobbet naturligtvis, de vill höra om jag vill jobba heldag. Var inte sugen, inte det minsta, astrött efter att ha jobbat helg, har planer och allt men har i vanlig ordning svårt att säga nej. Huvudet segt dock, nyvaken och allt, så medan jag höll på att tänka ut en bra lösning trots att jag inte hade något annat fortskaffningsmedel än fötterna att ta till så säger hon att hon ska ringa vidare. Kändes inte bra… Förstår inte varför egentligen men försöker tänka logiskt, jag borde inte känna mig så tvingad att jobba. Har åtminstone tre bra argument för att tacka nej med gott samvete men det räcker inte. Som om jag vore personligt ansvarig för att någon är sjuk… 😦

Nåja, ska jobba vidare på de där tankarna. Med att få dem på rätt köl alltså… 🙂

Eftersom jag likas var vaken tänkte jag köra igång en tvättmaskin och skyndade ner i tvättstugan som enligt tavlan var väldigt obokad men när jag tittade in så var där fullt av tvätt. Höll tame f-n på att explodera… 😡 Tror jag ska maila hyresvärden och be honom hålla en obligatorisk kurs i ämnet tvättstuga, det verkar inte vara många som har koll på hur en allmän sådan fungerar. 😦 Får avvakta en stund och se om den skyldige i fråga inser sitt misstag. Om inte så kanske jag kan be J hålla koll på den ikväll…

Och egentligen har morgonen inte varit värre än så här, även om det just för stunden känns både jobbigt och irriterande så är det små bekymmer ur ett annat perspektiv så därför tänker jag fortsättningsvis lägga undan alla jobbiga känslor och istället njuta av en underbar dag! 😀

Kan också tillägga att jag, som jag tidigare skrivit, jobbat helg och haft en fantastisk sådan. Var jättenervös innan då förra helgen kanske inte var så rolig men inser att härliga arbetskamrater betyder mycket för hur jobbet går. 😀

