Det jag inte gillar är att jag måste jobba delad tur och inte bara en gång cykla Öjebyn t.o.r. utan två (!!!) i detta oväder (regn + mild orkan). Nåja, det gick bra båda gångerna men har fått en viss förståelse för hur en dränkt katt kan känna sig. 😉 Och blir jag inte sjuk nu så blir jag det nog aldrig… 😛

Nu var det, tack och lov, sista delade turen för sommaren. Har också jobbat sista helgen och nu börjar nedräkningen på allvar, synd bara att det inte är nedräkning till semester utan till skolstart. Men det ska bli kul det med, har lärt mig en massa i sommar som jag förhoppningsvis kan ha nytta av till höstens praktik. 🙂

På tal om skola har jag sökt en kurs som jag numera är första och andra reserv på, känns bittert om jag inte skulle få mig in på den. Vill så gärna… 🙂

Fick de senaste nyförvärvet till Desigual-garderoben idag – ett par svarta  haremsbyxor i smalspårig manchester – jättefina och till ett fantastiskt bra pris. (Lägger upp en bild imorgon) Kan inte annat än gilla Tradera och Ebay. 😉

Och inte att förglömma Blocket! Har idag skickat Jockemon på uppdrag att hämta hem ett Indo soffbord som jag köpt för det nästan skämmiga priset 200 kr. (En miljon tack till honom och Humlan för det!♥) Det var mycket snyggt, lagomt nött och slitet men helvetes stort! 😮 Vet inte riktigt vad jag tänkte på men nu har vi iaf ett soffbord som är större än soffan. Eller åtminstone oproportionerligt stort i jämförelse. 😉 Den bästa lösningen på problemet är nog att köpa en större soffa men jag måste få J att inse det också. Operation Övertalning kanske? 😉

På tal om regnet så tycker jag verkligen om detta vädret, och att det numera är så mörkt på kvällarna. Fritt fram att tända ljus och mysa i soffan… ♥

