är inte bara av ondo. Upptäckte till min förvåning att Polisen i Stockholm (och säkert på flera andra ställen i landet) använder Twitter och Facebook som informations- och tipskanal. Snabbt och lättillgängligt eftersom den typen av information inte ges plats i varken skvallerblaskorna (Expressen och Aftonbladet) eller lokalpressen. När det gäller försvunna personer brukar iofs lokalpressen skriva om det men då kommer nyheten i bästa fall dagen efter försvinnandet. Tycker att det är ett vettigt nyttjande av sociala medier och jag uppskattar också att de delger oss vanliga dödliga om hur deras arbetsdagar kan se ut. Däremot måste det ske med tillförsikt då det kan vara lätt att bryta mot sekretessen, något det finns alldeles för många exempel på.

För övrigt har jag namnsdag idag, något som gått helt obemärkt förbi om inte kusin Lars och CDON varit vänliga nog att gratulera mig. 🙂 Hade iofs överlevt ändå men nu passar jag på att hylla mina föräldrar som gav mig det fina namnet! ♥

Bilder från O’Learys i Luleå där J bjöd på mat i måndags 🙂

