Fick höra av en vän att jag borde skaffa en hobby. Och han sa det inte på det där oförskämda sättet utan helt vänligt menat. Och så tyckte han att golf skulle vara precis grejen för mig… Man ska aldrig säga aldrig men just nu är jag inte särskilt sugen. Skulle bara känna mig mal placé där ute bland alla snoffsiga typer.

Nåväl, i morgon fredag ska det hållas en liten fest för honom och hans fru som dessvärre lämnar Piteå för varmare breddgrader (Torsby närmare bestämt) och jag tänkte att jag dagen till ära skulle ta på mig att göra en paj. Och ibland önskar jag att jag kunde tänka efter lite innan jag säger något. Som alla mina nära och kära redan vet så är matlagning inte riktigt min grej och även denna gång blev det lite si och så med resultatet. Det lustiga var att jag innan tänkt att matlagning kanske skulle bli min nya hobby, lovar dock att fortsätta grunna på den saken… 😉 Tack och lov är det i alla fall knytkalas så hela tillställningen kommer inte att stå och falla på min paj. Vi har dessutom gott om vin så förr eller senare kommer nog pajen att vara ätbar. 😉

