Vaknade tidigt och tänkte ta mig en morgonpromenad men det regnade så det blev inte. De övriga i sällskapet vaknade strax efter så vi gick och åt frukostbuffe på ett danskt ställe. Inte så tokigt alls men jag konstaterar att medelåldern bland turisterna är tämligen hög. Mig gör det dock inget, jag är här för att slappna av och ladda batterierna. Social är jag gärna men jag väljer mitt sällskap. 🙂

Därefter: shopping!!! 😀 Åkte in till Big C i Pattaya och ”storshoppde” (läs – hittade knappt nå men det jag köpte är jag nöjd med: tunika, skor och rökelse). Återsåg Coffe World och drack en latte med Fredde och Åsa i väntan på att Bosse och J köpte sig en gitarr. Kul grej för övrigt, J släppte den knappt under vår vandring till fots genom Pattaya och han blev en populär speleman. Vi tog vätskepauser på några barer och på en av dem tyckte gästerna att han gott och väl kunde spela lite mera. Tyvärr hade vi en mission – att ta oss till Pattaya Beuty för att inhandla massageoljor till Bosse så det var bara att knata vidare. Å, F och J gav upp och tog en Song Taew tillbaka till Jomtien medan jag och B fortsatte vandra. Skam den som ger sig, till slut kom vi fram och jag fyndade. 😉 Dessvärre gjorde inte Bosse det och åkte tomhänt därifrån.

På kvällen åt vi på favvostället Kaffa, sagolik mat även om min kanske inte var super (åt skumma helstekta räkor) och ännu bättre drinkar. Vågade mig på en Mojito och blev inte besviken, tvärtom! 😉

Sen var kvällen slut för min del och jag gick hem och sov när de övriga drog ut på barhäng. För övrigt skönt att slippa känna att jag måste följa med alla gånger. 🙂 Tyvärr har jag drabbats jetlagens förbannelse och vaknade ett i natt och var sen vaken till sju imorse. Tungt att kliva upp kl 9 sen men vad gör man inte för lite sol! 😉

20130127-110116.jpg

20130127-110124.jpg

20130127-110133.jpg

20130127-110451.jpg

20130127-110457.jpg

20130127-110504.jpg

20130127-110511.jpg

20130127-110520.jpg

