Så kom äntligen höstvädret jag längtat efter – regn och rusk. Passar sinnesstämningen bättre och jag uppskattar de soliga dagarna så mycket mera.

Sommaren kom och gick, i rasande takt. Ett fantastiskt vackert bröllop fick vi uppleva (Grattis Kicki och Johan) och så jobb förstås. Glad och tacksam för att jag har ett jobb och med så fina arbetskamrater – livet är bra när jag tänker så och inte funderar så mycket över mina tillkortakommanden. Vilket jag har en tendens att göra.

De två första veckorna i september innebar semester för min del och vädret kunde verkligen inte ha varit bättre. Sol och varmt nästan varenda dag. Bra så, i övrigt fanns det både bra och dåliga stunder. Försöker förstå men ger upp snart. Ska fortsätta fokusera på det lilla i livet och glädjas åt det jag har – det blir nog bäst så.

Idag sitter jag på Ekbergs och dricker kaffe i lugn och ro när jag ser något röra sig i ögonvrån – en liten sparv har tittat in och söker efter små smulor att picka i sig. Sött så det förslår men av hygienskäl fick han respass, på ett mycket respektfullt sätt ska tilläggas. 🙂

20130920-141858.jpg

