Att hitta precis det jag vill ha blir bara svårare och svårare. Och det gäller inte bara väskor – det gäller snart allt. Är i vart fall glad över att Jockemon är inblandad i köpet av den nya soffan (som är smashing och gigantiskt), det tog en affär och typ fem minuter att bestämma sig. Men det är klart – tänka på saken måste man också få göra så den är de facto inte köpt än. Men snart… 😉

Tillbaka till väskan – vi har en jättefin liten väskbutik i staden som har det fantastiska märket Spikes & Sparrow. De har NÄSTAN den perfekta väskan men det är något som fattas ändå, oklart vad men jag känner det liksom. Och så hittade jag en pärla från überklassiska Fjällräven, blev lite kär men såklart var den för stor. Inte mycket men tillräckligt. Och så hade jag ju egentligen tänkt unna mig en skinnväska men blir förtrollad så fort jag stiger in i en ”ute-butik” och Fjällräven har släppt några nya riktigt fina modeller i tyg med skinndetaljer. Vi var på Naturkompaniet i lördags och jag ville nog egentligen aldrig gå. Så mycket fint, inte bara väskor, men jag har varit fattig tillräckligt länge för att inte med gott samvete ens pröva en jacka som går loss på 5000 kr. Drömma är dock gratis och det fortsätter jag med. 🙂

P.A.P. har fantastiska väskor och efter att ha införskaffat ett fodral till paddan från märket (till ett mycket bra pris ska tilläggas) så har jag lurat lite på en sådan. Nackdelen är att ingen butik här i närheten har dem och jag vill ju klämma och känna. Dessutom går de också loss på några tusenlappar vilket kanske egentligen är största skälet till att jag inte köpt någon. Att det ska vara så jäkla svårt?!? 😮

Vill tillägga att detta inte på något sätt är ett världsproblem eller ens något av mina största problem (om så vore) om det nu är så att någon skulle tro det.

20131014-131256.jpg

20131014-131302.jpg

