Bloggen har legat i dvala, så även jag och mina tankar. Instagram har fått agera min röst, ett enkelt format med bild och några ord, så lättsamt och det har inte krävt särskilt mkt av mig. På en blogg känns det som att en bör vara mer uttömmande men jag har då inte vetat vad jag ska skriva. Privata saker har varit för privat, jobbet får vi inte skriva om och så mycket annat har jag inte haft på mitt hjärta. Men nu, nu är det dags. Det finns en sak som jag brinner för – humanism! Och aldrig har väl det ordet varit så aktuellt som nu. Jag kommer att dela artiklar och inlägg på sociala medier som jag finner värda att dela, en del för att de är så bra att jag vill att andra ska ta del av de goda exemplen, andra är så förfärande att jag inte finner ord. Många exempel på rasism sprungna ur SD:s propaganda, både bland deras ”högdjur” och vanliga människor.

Jag börjar dock med något positivt, kända svenskar har i dagens DN samlat sig för en manifestation för medmänsklighet och humanism, mot hot, hat och rasism. Vilken sida står du på?

Grundläggande värden som vi länge tagit för givna är satta under press. De måste försvaras.
Vi står upp för medmänsklighet och humanitet.
Vi tar avstånd från alla former av hat, hot och rasism.
Kring alla människors lika värde finns inget utrymme för kompromiss.

Läs mer på:
http://jagdelar.dn.se

